Thursday, November 19, 2009

Warning: System Overload.

Bukan senang nak mencabar diri ni.

Bukan senang nak melawan arus.

Bukan senang nak genggam jari dan katakan "Kau Boleh" pada diri sendiri.

Bukan senang nak tahan diri sendiri untuk crave for something, but in between, u can never help it but to grit your teeth in disappointment.

Bukan senang untuk shed some lights for people, but at the same time, ure lost, way deep into the darkness.

Bukan senang untuk senyum depan orang, but at the end of the day, u'll cry alone.

Bukan senang untuk kata "Chill Out Mate, Everything's Gonna Be Fine", tapi hakitkatnya, Tuhan sahaja yang tahu betapa kuatnya gelodak taufan kekacauan dalam jiwa kau.

Bukan senang untuk terpaksa mengatakan "It's Okay, Takde Hal Lah. Small Matter.", padahal kau sangat-sangat kecewa disebabkan janji dan harapan yang dipajakkan oleh orang yang menyebabkan kau sangkut - paling sakit kalau orang-orang tersebut adalah orang yang punya pertalian darah/rapat dengan kau. Tapi kau terpaksa kata okay, dan akhirnya, menyalahkan diri sendiri atas apa yang berlaku.

Bukan senang untuk menahan hasutan syaitan, bila mana minda kau berada dalam keadaan paling tepu, tenggelam dalam jiwa yang kacau.

Bukan mudah untuk strum chord-chord major yang happy moodnya dengan gitar, bila mana jiwa kau sangat attached pada chord-chord minor yang sangat depressing.

Bukan senang untuk yakinkan orang yang kau sangat-sangat sayangkan dia, mengambil berat tentang dia, and yet, dia ignore kau macam tak ada apa-apa.

Bukan mudah untuk menahan perasaan yang sangat bergelodak, namun terpaksa pendam dek kerana kau tahu, siapa je yang faham kau. Atau paling tak, siapa je yang mahu tau apa yang kau rasa. Siapa je kau ni pada mereka?

Bukan mudah untuk menyimpan impian, tapi takkan sampai kemana sebab kau tau, realiti dan mitos bukan dua perkara yang selari paksinya.




Dan akhirnya, seperti selalu, aku sedar bahawa aku insan biasa, takkan boleh bertahan sampai bila-bila. Dan aku sedar, menangis dalam hati ni rupanya lagi sakit, dan perit dari letting yourself go physically.




"Terbakar Kampung Nampak Asap; Terbakar Hati Siapa Yang Tahu".


Ya Allah, kuatkanlah jiwa hambaMu yang maha lemah ini.

4 comments:

chaon said...

aduhhh.bukan senang nk senang.bile aku nk senang pn xtahu.haha

Anonymous said...

Dan akhirnya, seperti selalu, aku sedar bahawa aku insan biasa, takkan boleh bertahan sampai bila-bila. Dan aku sedar, menangis dalam hati ni rupanya lagi sakit, dan perit dari letting yourself go physically.



kakak nak jawab part nie jerk...
tahu pon sedar habes ingat insan aper?
hahhahaha
nangis luar2 jerk naper malu?
hhhahha
mesti bengang kan?


btw fyi abg!!
kakak dah x da no abg...
n kakak akan stat practical at ampang dis early disember
so boleh lepaking bersama:)
ok?

Intan Noorazlina said...

i think everyone ada all these kind of feelings/thought/whatever u name it... u make me think...

azza said...

hurmmm btl2...

...are you lost, or incomplete?

Custom Search